top of page

ICT-hankintojen kilpailuttaminen


28.11.2024 klo 9-12

290€/hlö
Online

Koulutuksen sisältö

Kun tavoitteena on kustannustehokas ja onnistunut ICT-projekti, kannattaa hankintaprosessin suunnitteluun ja sopimusehtojen muotoiluun panostaa. Huolellisella valmistelulla ja hankintalainsäädännön tuntemuksella voidaan saavuttaa tavoiteltu lopputulos juridisesti kestävästi sekä kustannustehokkaasti. Millaisia näkökohtia ICT-hankinnan suunnittelussa ja tarkoituksenmukaisen hankintamenettelyn valinnassa kannattaa ottaa huomioon? Valmisohjelmisto vai uusi ratkaisu? Millaisilla kriteereillä laadukas lopputulos? ICT- sopimusten keskeiset sopimusehdot sekä tietosuojakysymykset? Voidaanko sopimuskaudella hankkia versiopäivityksiä tai lisäosia? Koulutuksessa käydään kattavasti ja käytännönläheisesti läpi keskeiset onnistuneen ICT hankintaprojektin kulmakivet. Hankintajuristien pitkä ja monipuolinen kokemus onnistuneista ICT hankinnoista mahdollistaa tiedon ja hyvien käytänteiden jakamisen myös niistä seikoista, joita ei pelkästään lakikirjasta voi lukea. Koulutuksessa keskitytään erityisesti ICT-hankinnan suunnitteluun, toteutukseen sekä sopimusehtojen suunnitteluun ja sopimuskauden aikaisiin tyypillisiin kysymyksiin tavalla, joka sopii erityisen hyvin ICT- hankinnoista vastaaville hankintayksiköiden edustajille. KOULUTUKSEN AIHEALUEET - Valmistelu ja suunnittelu - Markkinakartoitus - Valmisohjelmisto vai räätälöity ratkaisu? - Sopivan hankintamenettelyn valinta ja keskeinen kulku - Avoin ja rajoitettu menettely - Neuvottelumenettely - Kilpailullinen neuvottelumenettely - Innovaatiokumppanuus - Valinta- ja hintakriteerit - Soveltuvuusvaatimusten asettaminen - Laatukriteerit: miten huomioida tarpeet ja käytettävyys? - Hintavertailun rakentaminen: käyttöönottoprojekti, palvelu- ja lisenssimaksut, kehitystyö - Sopimus ja keskeiset tietosuoja- ja tietoturvallisuuskysymykset - Yleiset sopimusehdot ja niiden soveltuvuus (JIT2015 & IT2018YSE) - Onnistuneen projektin keskeiset sopimusehdot - Keskeiset IPR-kysymykset - Keskeiset tietosuojaan ja tietoturvallisuuteen liittyvät ehdot - Muutoshallinta ja sopimuskauden aikaiset kysymykset - Lisätyöt ja muutokset - Lisäosien sekä versiopäivitysten hankinta


Aikataulu


Varaus- ja peruutusehdot

Pyydämme täyttämään ilmoittautumiskenttiin tarvittavat tiedot. Koulutuksen hintaan lisätään alv 24 %. Hinta sisältää myös koulutusmateriaalin. Laskutamme kurssimaksun koulutuksen päätyttyä. Vahvistuksen ilmoittautumisesta saat ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli osallistuminen peruutetaan ennen tilaisuutta, tulee se tehdä kaksi viikkoa ennen koulutuksen alkua. Tämän jälkeen joudumme veloittamaan koko osallistumismaksun. Voitte kuitenkin estyessänne vaihtaa ilmoittamanne henkilön toiseen informoimalla siitä etukäteen info@hankintajuristit.fi. Päivän toteutuminen vahvistetaan ilmoittautujan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli osallistut koulutukseen online, saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi ohjeet ja rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan koulutusta. Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy pidättää oikeuden kurssien peruuttamiseen. Koulutuksissa tavataan! Terveisin, Suomen Hankintajuristit


Yhteystiedot

0400 3838 42

info@hankintajuristit.fi


bottom of page